Miejsce: Lublin
Zapisy: Prosimy o kontakt telefoniczny
Zakw. wliczone w cenę: Nie
Cena: 1 725,20zł(2 122,00zł z VAT)
Czas trwania: 280h
Kategoria: Inne
Istnieje możliwość negocjacji ceny przy większej ilości zgłoszonych osób.
Uczestnicy otrzymują certyfikat ukończenia szkolenia.
- udział w kursie
- autorskie materiały szkolniowe
- serwis kawowy
- certyfikat ukończenia kursu
- osoba fizyczna, posiadająca minimum wykształcenie średnie
Celem kursu jest przygotowanie słuchaczy do pełnienia roli opiekuna dziecka w żłobkach, klubach dziecięcych. Słuchacze otrzymają niezbędną wiedzę i umiejętności praktyczne do tworzenia bezpiecznego i stymulującego środowiska rozwoju każdemu dziecku, zgodnie z jego indywidualnymi możliwościami i potrzebami rozwojowymi. Umiejętności zdobyte podczas kursu zapewnią słuchaczom profesjonalne pełnienie roli opiekuna, który zagwarantuje każdemu, indywidualnemu dziecku szczęśliwy, wszechstronny i bezpieczny rozwój. Nabyte kompetencje umożliwią wspieranie rodzica w procesie wychowania dziecka o harmonijnym i nieharmonijnym rozwoju.
Uczestnicy szkolenia zostaną wyposażeni w umiejętności i wiedzę w zakresie:
- sprawowania bezpośredniej opieki nad dziećmi poprzez wykonywanie czynności pielęgnacyjnych, opiekuńczych, wychowawczych,
- rozpoznawania i zaspokajania potrzeb rozwojowych dzieci na kolejnych etapach życia,
- dokonywania oceny przebiegu rozwoju dzieci w poszczególnych sferach,
- planowania i dokumentowania rozwoju dziecka w codziennych sytuacjach,
- stymulowania rozwoju dzieci w każdej ze sfer poprzez organizowanie zajęć i zabaw dostosowanych indywidualnie do potrzeb dziecka,
- kreowania klimatu i przestrzeni wychowawczej, społecznej i przedmiotowej,
- udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej w sytuacji takiej konieczności,
- przestrzegania zasad przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy,
- odpowiedzialności prawnej opiekunów.
1) psychopedagogiczne podstawy rozwoju jednostki (20 godzin):
a) adaptacja jako rezultat rozwoju,
b) przebieg rozwoju jednostki w cyklu życia,
c) uwarunkowania procesu rozwoju jednostki,
d) osiągnięcia rozwojowe w poszczególnych etapach życia jednostki.
2) rozwój dziecka w okresie wczesnego dzieciństwa (25 godzin):
a)zadania rozwojowe w okresie niemowlęcym i poniemowlęcym,
b) aspekty rozwoju dziecka charakterystyka zmian w zakresie rozwoju poznawczego, psychospołecznego i motorycznego na poszczególnych etapach życia dziecka,
c) źródła szans i zagrożeń dla rozwoju dziecka w wieku do lat 3,
d) neurologiczne podstawy rozwoju dziecka,
e) mechanizmy rozwoju dziecka.
3)stymulowanie wszechstronnego rozwoju dziecka (120 godzin):
a) rozpoznawanie potrzeb rozwojowych dziecka,
b) planowanie i dokumentowanie rozwoju dziecka w codziennych sytuacjach (powitanie, pożegnanie, posiłki, czynności higieniczne, odpoczynek, zabawa),
c) kreowanie przedmiotowego i społecznego środowiska rozwoju dziecka,
d) opieka pielęgnacyjna i zdrowotna nad dzieckiem prawidłowo i nieprawidłowo rozwijającym się,
e) zabawa jako podstawowa forma aktywności dziecka zabawy eksploracyjne, muzyczne, rytmiczne, plastyczne i techniczne,
f) wprowadzanie dziecka w kulturę,
g) budowanie relacji społecznych z dzieckiem, rodzicami i lokalnymi służbami odpowiedzialnymi za rozwój dziecka.
4)kompetencje opiekuna dziecka (35 godzin):
a) odpowiedzialność prawna opiekuna,
b) podstawy medycyny ratunkowej (udzielanie dziecku pierwszej pomocy),
d)umiejętności radzenia sobie ze stresem i rozwiązywania problemów,
e) emisja głosu.
5) praktyki zawodowe (80 godzin).
UWAGA! Każdy uczestnik może zgłosić pytanie dotyczące problematyki kursu na 9 dni przed kursem - odpowiedź uzyska podczas kursu.
Nr fax: +48 81 532-84-14, +48 81 534-35-50 lub info@epe.edu.pl
ORGANIZACJA: Wypełnione zgłoszenie prosimy nadsyłać faksem, pocztą lub poprzez stronę internetową www.epe.edu.pl
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 5 dni przed data rozpoczęcia szkolenia.