Logo

Szkolenie: Pomoc publiczna w ramach projektów współfinansowanych ze środków UE

Dostępne terminy i lokalizacje

  • Miejsce: Zakopane

    Zapisy: Prosimy o kontakt telefoniczny

    Zakw. wliczone w cenę: Tak

Cena: 2 110,00zł(2 595,30zł z VAT)

Czas trwania: 18h

Kategoria: Prawo

Istnieje możliwość negocjacji ceny przy większej ilości zgłoszonych osób.

Przy większej liczbie zgłoszonych osób, jak i dla naszych stałych Klientów 10% rabatu.

Organizator w wyjątkowych przypadkach, zastrzega sobie prawo zmiany hotelu na hotel o takim samym lub wyższym standardzie.

Uczestnicy otrzymują certyfikat ukończenia szkolenia.

Cena obejmuje

- udział w szkoleniu/ autorskich warsztatach,
- konsultacje indywidualne,
- materiały szkoleniowe,
- 3 noclegi i wyżywienie w hotelu o wysokim standardzie,
- serwis kawowy,
- imprezy towarzyszące (np: biesiada przy ognisku),
- karnet do auaparku,
- zaświadczenie/certyfikat o ukończeniu szkolenia.

- w cenie AQUAPARK

Dla kogo?

Osoby odpowiedzialne za udzielnie pomocy publicznej benefi cjentom, benefi cjenci pomocy publicz-
nej, pracownicy Instytucji zarządzających I i II stopnia, osoby odpowiedzialne za nadzór i prawidłową
realizację projektów z dofi nansowaniem UE.

Szkolenie prowadzi

Absolwent Uniwersytetu Zielonogórskiego (2002 r.), politolog o specjalizacji europeistyka, praktyk w zakresie pomocy publicznej z kilkuletnim doświadczeniem nabytym m.in. w trakcie pracy w Ministerstwie Gospodarki, Grupie Doradczej Sienna Sp. z o.o., oraz Agencji Rozwoju Pomorza S.A.; posiada wiedzę dotyczącą praktycznego przygotowywania programów pomocy w ramach wyłączeń grupowych; specjalista zakresie pomocy horyzontalnej (działalność badawczo-rozwojowa, kapitał podwyższonego ryzyka, zatrudnienie, szkolenia) oraz regionalnej pomocy inwestycyjnej i pomocy de minimis (doświadczenie praktyczne związane realizacją OP Przedsiębiorczość); w ramach obowiązków zawodowych uczestniczył w procedurze notyfikacji pomocy publicznej w komisji europejskiej oraz w trybie oceny wykonalności wniosków o dofinansowanie przedsiębiorców oraz iob; doradca MRR w zakresie pomocy publicznej w PO Kapitał Ludzki oraz Innowacyjna Gospodarka; posiada kilkuletnie doświadczenie szkoleniowe z zakresu pomocy publicznej w kontekście RPO dla pracowników urzędów marszałkowskich (także dla instytucji pośredniczących), PO KL - dla pracowników urzędów marszałkowskich oraz wojewódzkich urzędów pracy, ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy - dla pracowników Powiatowych Urzędów Pracy; wykładowca na kilku kierunkach studiów podyplomowych; autor artykułów do ogólnopolskich dzienników oraz współautor specjalistycznych publikacji i opracowań z zakresu pomocy publicznej.

Cele i korzyści ze szkolenia

Dostarczenie pogłębionej i kompleksowej wiedzy o warunkach i trybie uzyskiwania pomocy publicz-
nej według reguł obowiązujących w UE w latach 2014-2020 oraz o polskich przepisach prawa pomocy
publicznej.

Tematyka

  • Rozpoczęcie szkolenia
  • cztery przesłanki warunkujące wystąpienie pomocy publicznej,
  • różnica pomiędzy pomocą publiczną a pomocą de minimis
  • omówienie definicji beneficjenta pomocy publicznej z uwagi na szeroką kategorię potencjalnych beneficjentów projektów UE (m.in. jednostki budżetowe, zakłady budżetowe, podmioty prowadzące działalność edukacyjną, zakładu opieki zdrowotnej, fundacje, stowarzyszenia, przedsiębiorcy), wraz ze wskazaniem konsekwencji związanych z zaklasyfikowaniem beneficjenta do jednej z ww. kategorii
  • definicja małego i średniego przedsiębiorstwa; wskazanie elektronicznych kwalifikatorów w zakresie oceny wielkości przedsiębiorstwa
  • definicja przedsiębiorstwa w trudnej sytuacji ekonomicznej z uwagi na formę prowadzenia działalności gospodarczej, wraz ze wskazaniem dokumentów finansowych beneficjenta pomocy, na podstawie których można weryfikować wiarygodność złożonego oświadczenia
  • zdefiniowanie pracownika w szczególnie niekorzystnej sytuacji/bardzo niekorzystnej sytuacji, wraz ze wskazaniem sytuacji, gdy taka informacja jest niezbędna do prawidłowego udzielenia pomocy publicznej
  • opisanie obowiązku wykazania efektu zachęty w projekcie objętym pomocą oraz praktyczne wskazówki, w tym przygotowane przez służby komisji europejskiej;
  • przypadki zwrotu pomocy publicznej wraz z konsekwencjami dla podmiotów udzielających pomocy publicznej lub pomocy de minimis oraz dla beneficjentów pomocy
SPECYFIKA UDZIELANIA POMOCY PUBLICZNEJ I DE MINIMIS W PROGRAMACH OPERACYJNYCH
  • przypadki udzielania pomocy publicznej na kilku poziomach: bezpośrednio przez instytucje organizujące konkurs oraz przez projektodawców a także tzw. operatorów pomocy publicznej. wskazanie podmiotów odpowiedzialnych za weryfikację prawidłowości udzielania pomocy publicznej lub pomocy de minimis, w tym sprawozdawczość
  • opisanie przypadków związanych z objęciem regułami pomocy publicznej lub pomocy de minimis kosztów ogólnych projektu (wraz z kosztami pośrednimi).
  • przedstawienie przypadków łączenia pomocy publicznej i pomocy de minimis w ramach jednego projektu oraz różnych rodzajów pomocy publicznej na różnych poziomach udzielania pomocy
  • specyfika kwalifikowalności wydatków z uwagi na rodzaj pomocy występującej w projektach
  • omówienie katalogu beneficjentów wykluczonych z możliwości uzyskania pomocy publicznej lub pomocy de minimis
PROJEKTY OBJĘTE POMOCĄ PUBLICZNĄ NA SZKOLENIA
  • informacje wymagane do wykazania występowania efektu zachęty w projekcie szkoleniowym na dwóch poziomach: projektodawcy i uczestnika projektu
  • wskazanie odmienności podejścia do przedsiębiorców innych niż mśp (w tym przypadku analiza wariantowa realizowanego projektu) oraz małych i średnich przedsiębiorców
  • prezentacja katalogu kosztów kwalifikowalnych pomocy na szkolenia, ze szczególnym uwzględnieniem wynagrodzeń wypłacanych uczestnikom za czas spędzony na szkoleniu.
  • omówienie definicji szkolenia ogólnego oraz specjalistycznego (popartych praktycznymi przykładami) wraz ze wskazaniem maksymalnych intensywności pomocy
  • prezentacja na przykładach trzech form wnoszenia wkładu prywatnego do projektu na różnych poziomach udzielania pomocy publicznej. praktyczne wyliczenia będące wzorem do wykorzystania np. przy wypełnianiu pola metodologia wyliczenia dofinansowania i wkładu prywatnego w ramach wydatków objętych pomocą publiczną
  • konsekwencje dla podmiotów udzielających pomocy publicznej oraz dla beneficjentów pomocy, związane z wyborem danej metody wnoszenia wkładu prywatnego do projektu. przykłady błędów w tym zakresie
  • przypadki finansowania wkładu prywatnego do projektu szkoleniowego (zwłaszcza w stosunku do wynagrodzeń), środkami pochodzącymi z innych źródeł publicznych (kumulacja pomocy)
  • przypadki cross-financingu w projektach szkoleniowych
  • koszty ogólne oraz koszty wynajmu a pomoc publiczna
PROJEKTY OBJĘTE POMOCĄ PUBLICZNĄ NA SUBSYDIOWANE ZATRUDNIENIE
  • informacje wymagane do udowodnienia występowania efektu zachęty w projekcie subsydiowanego zatrudnienia, tj. obowiązek zapewnienia przez beneficjenta pomocy publicznej wzrostu netto ilości zatrudnionych pracowników znajdujących się w szczególnie niekorzystnej sytuacji/bardzo niekorzystnej sytuacji (omówienie danych niezbędnych do analizy oraz sposobu ich weryfikacji)
  • przypadku udzielania pomocy publicznej na subsydiowane zatrudnienie bez wzrostu netto zatrudnienia
  • specyfika pomocy w postaci refundacji wynagrodzeń wraz z wyposażeniem/doposażeniem miejsc pracy
  • obowiązek utrzymania utworzonych miejsc pracy
  • koszty kwalifikowalne oraz maksymalna intensywność pomocy (wraz ze wskazaniem przypadków, kiedy maksymalny pułap intensywności może zostać przekroczony)
  • kumulacja pomocy na subsydiowane zatrudnienie (omówienie praktycznych przypadków kumulacji pomocy)
  • pomoc na pokrycie dodatkowych kosztów zatrudnienia pracowników niepełnosprawnych
  • koszty kwalifikowane adaptacji wyposażenia/pomieszczeń zakładu pracy do potrzeb pracowników niepełnosprawnych
  • koszty kwalifikowane zatrudnienia osoby do opieki nad pracownikami niepełnosprawnymi
  • wskazanie różnic w przypadku udzielania pomocy na subsydiowane zatrudnienie w ramach projektów systemowych (tj. realizowanych przez pup)

PROJEKTY OBJĘTE POMOCĄ DE MINIMIS
  • globalny limit pomocy de minimis
  • główne formy pomocy de minimis (pomoc na podjęcie własnej działalności gospodarczej oraz pomoc na wyposażenie/doposażenie subsydiowanych miejsc pracy, subsydiowane miejsca pracy)
  • przedstawienie specyfiki sektora drogowego transportu towarów oraz sektorów rolnictwa oraz rybołówstwa i akwakultury
  • obowiązek wystawiania zaświadczeń oraz korekt zaświadczeń o udzielonej pomocy de minimis
  • przypadki dyskontowania pomocy de minimis w odniesieniu do wsparcia pomostowego
  • kumulacja pomocy de minimis z innymi rodzajami pomocy publicznej
PROCEDURY ZWIĄZANE Z UDZIELANIEM POMOCY PUBLICZNEJ
  • elementy niezbędne we wniosku składanym przez beneficjenta
  • omówienie zapisów niezbędnych w umowie zawieranej z beneficjentem
  • monitorowanie prawidłowości realizowanej umowy (m. in. ocena wniosków o refundację lub dotację, badanie utrzymania zatrudnienia)
  • postępowanie w przypadku wystąpienia nieprawidłowości w toku realizacji umowy
  • błędy popełniane przez organy udzielające wsparcia
  • wypełnienie Formularza informacji o pomocy publicznej dla podmiotów ubiegających się o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie

ĆWICZENIA DLA UCZESTNIKÓW

  • pomoc publiczna na szkolenia ogólne i specjalistyczne (wraz z wyliczaniem wysokości wkładu prywatnego w trzech formach)
  • pomoc na subsydiowanie zatrudnienia w formie refundacji wynagrodzeń oraz pokrycia dodatkowych kosztów zatrudnienia pracowników niepełnosprawnych
  • pomoc de minimis na wyposażenie/doposażenie subsydiowanych miejsc pracy
  • pomoc de minimis na podjęcie własnej działalności gospodarczej

UWAGA! Każdy uczestnik może zgłosić pytanie dotyczące problematyki kursu na 9 dni przed kursem - odpowiedź uzyska podczas kursu.

Nr fax: +48 81 532-84-14, +48 81 534-35-50 lub info@epe.edu.pl

ORGANIZACJA: Wypełnione zgłoszenie prosimy nadsyłać faksem, pocztą lub poprzez stronę internetową

www.epe.edu.pl

Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 5 dni przed data rozpoczęcia szkolenia.